Sunday, March 14, 2010

Rintihan hati...

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah.... Aku telah mendapat kembali kekuatanku.. Setelah aku hampir tersungkur longlai tanpa sebarang kekuatan dalam diri aku... Aku merintih... Aku menangis.. Aku meraung kerana kecewa... Hati aku sesungguhnya terluka.. Tercalar sehingga mampu mengakibatkan kekecewaan yang mendalam.. Sungguh seksanya menerima segala suratan jika iman di dada tidak setinggi wali - wali Allah... Tidak setinggi Nabi Junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W.. Perit rasanya hati ini apabila hendak menelan duka - duka yang mula membanjiri diri.. Namun aku cuba.. Cuba untuk memahami maksud duka tersebut.. Aku cuba mencari sinar di sebalik cahaya gelap tersebut.. Namun... Semua itu hanya sekadar igauan aku semata - mata... Aku cuba menenangkan hati aku..

"InsyAllah..segalanya akan berjalan lancar.."

Namun... Disebalik kata - kata tersebut.. Hati ak merintih.. Sampai bila aku harus mengalirkan air mata.. Jika aku sendiri tidak mampu menerima suratan takdir... Ke mana hilangnya semua iman - imanku... Adakah terbang bersama - sama kekuatanku yang pada ketika itu hanya berada di tahap yang paling minimum.. Adakah aku akan terus begini.... Menangis.. Merintih... Kecewa... Aduhhh... Segalanya gelap apabila ak memikirkan tentangnya....

Alhamdulillah....Allah masih ingin aku meneruskan hidup aku... Aku mula diberi sinar cahaya yang baru... Perlahan - lahan kekuatanku mula mengalir dalam diri aku... Syukur Alhamdulillah Ya Allah... Wajahku kini kembali mampu tersenyum... Kembali mampu ketawa... Adakah semua masalah yang membelenggu aku telah belayar pergi... Membawa bersama duka dan kecewa... Aku sangat berharap begitu.. Sungguh... Aku terasa diri aku didatangi hari - hari bahagia... Dikerumuni memori yang menarik... Benar anggapanku sebelum ini..

" Setiap kepahitan pasti ade kemanisan... Setiap kemanisan pasti ada kesulitan... Setiap kesulitan pasti ada kekuatan.. Setiap kekuatan pasti ada keimanan..."

Dari ayat tersebut... Aku mula terfikir... Sampai bila aku harus bersedih.... Sampai bila aku harus kecewa... Perlahan - lahan aku mencari kekuatan... Perlahan - lahan aku melalui jalan - jalan kehidupan yang berliku dan penuh rintangan... Alhamdulillah... Segalanya akan kembali seperti sedia kala... InsyAllah...

Ya Allah... Ampunkanlah segala dosaku ini... Aku akui aku merupakan hambaMu yang hina.. HambaMu yang sering memungkiri segala janjiku... HambaMu yang sering melanggar perintah - perintahMu... Aku berlindung padaMu ya Allah... Kau kuatkanlah hatiku seperti tabahnya Sumayyah yang menerima seksaan tuannya... Kau kuatkanlah imanku seperti Siti Aishah Ya Allah... Kau lindungilah aku dari segala godaan syaitan durjana Ya Allah... Kau bawalah aku ke jalanMu yang benar Ya Allah... Jauhkanlah aku dari seksaan api nerakaMu Ya Allah.. Kau berikanlah aku cahaya keimanan... Kau berikanlah aku cahaya keinsafan... Sesungguhnya Engkau yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... Amin....

0 comments:

 

Ishihara Zara Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal